1 AUGUSTI - FRAMME I OKLAHOMA

Hej på er!

Först vill jag säga att jag tror inte ni kan föreställa er hur varmt det är här!!!! Det är 113 degrees farenheit vilket motsvarar 45 grader celsius. Så ja jag har 45 grader varmt just nu!!!!! Men på vintern blir det svalare.

1 augusti

Igår kom jag fram till Oklahoma resan gick jättebra och jag missade inte mitt flyg i Denver som jag var orolig för. På flygplatsen möttes jag av Pat & Lori. Jag trodde att jag skulle vara nervös men det var jag faktiskt inte bara väldigt trött eftersom att vi gick upp 03.00 på natten för att flyget gick väldigt tidigt på morgonen.

Efter att vi hämtat min väska och allt så åkte vi och åt lunch. Jag kom fram klockan 12.00 och vi skulle hämta en till student klockan 20.30 så vi hängde runt i city lite. När vi ätit klart åkte vi och hälsade på några kompisar till Pat & Lori som bodde i närheten. Vi hängde där lite och sen åkte vi tjejer iväg för lite shopping. Eftersom att reglerna i skolan här är lite annorlundare om man jämför med Sverige var jag tvungen att handla lite nya byxor.

Byxorna får inte vara kortare än där fingertopparna slutar när man håller armarna rakt ner. Sen måste banden på linnena vara 3 fingrar breda annars måste man ha en t-shirt under. Många här går även i vad jag skulle kalla träningsshorts i skolan fett skönt!! Jag köpte 2 par jeans och 2 par typ träningsshorts.

Lite senare vid 19.00 mötte vi upp familjen som skulle hosta utbytesstudenten vi skulle möta upp på flygplatsen. Vi åt middag på en skaldjursrestaurang och jag åt coconutshrimps with sweet potatoe. Räkorna var jättegoda men sweet potatoe var nog inte riktigt min grej. Jag tänkte att det skulle vara sötpotatis som vi har i sverige men nepp. Det var pommesfrites fasst med socker på! :) Typiskt amerikanskt men det var roligt att pröva. Portionerna var mega stora så efteråt bad alla om en box så att de kunde ta med sig maten vilket är väldigt vanligt att göra här i USA. Jag skrattade lite och sa att det var min första gång jag gjorde detta.

När vi skulle möta upp den tyska utbytesstudenten som skulle komma var hans plan självklart försenat så vi kom inte ifrån city föräns vid 23.00 och kom hem vid 01.30 och trött som jag var somnade jag i bilen efter en lång och rolig dag.

Dagens roligaste händelse var nog när vi skulle åka och shoppa jag hoppade in i bilen medan Loris kompis skulle backa ut. Hon börjar backa och kör in i hennes mans bil. Det ända hon säger är "ooouups I do that all the time, I am the worst driver!" Det var ingen liten smäll heller det blev en buckla och ett stort vitt märke men hon skratta och körde vidare hur härlig som helst var hon! Även jag som satt där bak skrattde så mycket.

Bild från flygplatsen jag och mina världföräldrar!! :) Det är Loris bild som jag lånar ! :))


Kommentarer
Postat av: anna panna

stört skön tjej skulle dött av garv!!!!!

2011-08-03 @ 19:28:55
Postat av: maggan/mange

FY FAN VA LÖÖÖK MED 45 grader, skulle få lökringar dirr asså, helvete!!!

2011-08-03 @ 21:51:57
Postat av: nelly

hahahahhahahahahhahahahhah ditt mangerååååååå!!! :)))

2011-08-04 @ 00:09:24
URL: http://nellyusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0