USA 2011/2012

I Augusti kommer jag åka iväg till USA i 10 månader för att leva som utbytesstudent och gå i High School. Än så länge har jag inte fått reda på någonting jag vet inte vart jag hamnat eller vad jag får för värdfamilj. Detta betyder alltså att jag kan hamna vart som helst i hela USA vilket gör det mycket spännande.

Jag får väldigt ofta mycket frågor hur jag kan göra detta? Varför jag gör detta? Vart jag ska? Ifall jag är nervös? o.s.v. Jag har alltid velat plugga i USA men har aldrig tänkt på att åka under tiden jag går i skolan. Men de senaste året började jag läsa massa bloggar av folk som är iväg, och hörde från folk som varit iväg, och folk som skulle iväg, och jag blev jätte inspirerad då visste jag att jag ville göra det! Fatta hur mycket jag kommer få vara med om ! Jag kommer lära mig jättemycket engelska vilket jag verkligen vill. Jag kommer även lära känna jättemycket nytt folk och få nya vänner vilket är super roligt, fatta att hålla kontakten med kompisar i USA och hälsa på varandra på sommrarna och vintrarna.

Jag tycker detta ska bli helt awesome. Klarar jag att komma till ett nytt land där ingen pratar äns språk och inte känner någon, och börja i en skola där man inte känner någon tror jag att jag sedan kommer klara av det mesta. Nervös har jag inte blivit än iallafall men det kommer väl. Jag tror inte riktigt jag har insett att jag ska åka än, det kommer jag nog inte göra förräns jag får placering och värdfamilj! 

Självklart kommer det vara jätte sorgligt att åka på samma sätt som det kommer vara jättekul! Jag kommer sakna min familj mina kompisar och tryggheten här hemma!! Men 10 månader går snabbt och jag vill verkligen det här och tvekar inte ett smack på mitt val! Jag tycker helt klart att det är värt det som många frågar mig. Vill du verkligen börja med 95orna? Jag vill åka till USA så är det!! :) Jag har ingen räddsla än så länge för att åka eller att jag ska få hemlängtan. Allt detta har jag redan räknat med. Jag vet att någon gång kommer jag känna känslan att jag verkligen inte vill åka! Någon gång kommer jag att gråta mig till sömns för att jag vill åka hem till Sverige och inte vara kvar i USA. Men det är nog ganska självklart om man är helt själv och ingen förstår sig på en, ganska lätta att känna sig hjälplös ibland tror jag.

Nu ska jag kolla vidare på Stockholm-Båstad. Jag skriver helt enkelt mer när jag får reda på mer. Cirkus 5 månader till USA nu ååååh lääängtar!!! :)))




Några av mina närmaste vänner på balen i nian. Lisa, rebecca, jag och anna !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0