5 SEPTEMBER - SKYPE

Har inte gjort ett smack idag. Började dagen med att kolla på en film Love & Basketball. Har sedan skypeat med min familj alltid lika kul! Snackat med Ebba och Gustav på facebook. Det är alltid så roligt att höra hur alla har det hemma i Sverige.

Imorgon är det skola igen, vilket jag absolut inte har någon ångest över. Gillar skolan jättemycket här den är rolig!! Tycker bara det är kul att gå till skolan, tänk om man skulle känna så varje dag i Sverige. Slippa all skolångest.

Igår kväll var vi på middag. Där träffade jag Nanna från Brasilien, har även träffat henne tidigare här. Hon är också är utbytesstudent, jättesnäll och trevlig. Hon tycker att jag ska komma och hälsa på henne i Brasilien när vi kommit hem. GÄRNA. Nej men seriöst, det skulle vara jätteskoj. Hon ville även komma till Sverige. Plus att Nanna är mega excited för vintern, hon har aldrig sätt snö förut!! När jag berättade att det kunde vara -20 grader i  Sverige på vintern, och ibland kallare höll hon på att svimma!

Hon sa: "Då går ni inte ut va?" Jag svarade: "Jo, vi har ju vinterjackor.", och kände mig lite som en ismänniska. Hon föreställer sig nog oss svenskar som eskimoer nu. Ni skulle sätt blicken i hennes ögon. Hon kunde knappt förstå hur vi överlever i den kylan. Där hon bodde kunde det bli som kallast -1 grad, då tyckte hon att det var riktigt kallt, och ville inte gå ut. Så tokigt det kan vara, plus att hon har vinter i Juni och Juli när vi har sommar.    
 

Här har ni en bild på henne från igårkväll! 



Så här stora och håriga spindlar kryper över vägarna här! Stötte på denna på vägen hem. NAJS!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0