5 FEBRUARI - SUPER BOWL

Hejsan!

Många veckor sedan jag skrev riktigt ordentligt. Vad har hänt?

Veckan efter homecoming hade vi vår sista basket turnering. Första matchen förlorade vi med 3 poäng, andra matchen vann vi med cirka 25 poäng, tredje matchen förlorade vi med 5 poäng. Jag har även haft basktematch mor Freedom och Fargo, vi vann båda två. På Tisdag har vi vår sista match, vi spelar mot South Central Kansas. Efter det börjar slutspelet.

Eftersom att det är sista hemmamatchen på Tisdag, så är det så kallat Senior Night. Alla seniors blir presenterad, samtidigt som de går ut på basketplanen med sina föräldrar. De berättar vem äns föräldrar är, och vad man har för framtida planer.

Mikes föräldrar var på besök förra veckan. Jättekul att träffa dem, kändes väldigt konstigt att prata ordentlig svenska det var verkligen jätteovant. Jag behövde alltid tänka till lite extra, det var som att jag tänkte på engelska och översatte till svenska. Märkte också att jag pratade ovanligt tonårsaktigt, sa i stort sätt ordet "typ" och andra slangord hela tiden. Tror det berodde på att jag var så ovan att prata svenska. Självklart saknade jag min familj lite extra mycket, när jag såg Mike med sina föräldrar. Tiden går snabbt om cirka 3 månader är dem här.    

Skolan rullar på som vanligt. Har haft ett engelska prov på massa grammaik. Skillnaden från Sverige är att här går de framåt mycket snabbare. I Sverige jobbar vi noggrant med grammatiken i engelska, för att vi ska komma ihåg det. Här är engelska deras första språk, så de lägger inte ner lika mycket tid på det. Detta gör det såklart lite svårare för mig och Mike, eftersom att det är ny grammatik som vi inte gjort på engelskan i Sverige. En annan grej som man har börjat vänja sig vid nu, är att lärarna talar om en dag innan att man ska ha prov dagen efter. I Sverige är man van vid att få en planering där allting står när man har prov, så att man kan planera sin pluggtid. Fick 78% på detta engelska prov, ligger på 80% i snitt nu. Vill verkligen försöka klara 90%, så att jag får ett A i slutbetyg.

Har hört att det är kallt i Sverige, här har vi cirka 15 garder varmt. Vi har även haft värsta blixt och åskovädret förra veckan i 2 dagar. När det väl blir oväder här, då är det verkligen oväder!!

I helgen har jag varit i Oklahoma City. Jag hittade en jättefin balklänning, ska se om jag kan få en bra bild på den och lägga ut. :) Nu ska jag snart skypea med Anna och Carro, sen har det ju varit Super Bowl denna helg. Alltså football, så ikväll är det "Super Bowl Party" här, vi ska ha lite gäster. Super Bowl är jättestort i USA, alla samlas och kollar på footballgames tillsammans och äter massa mat.

Vi hörs!! :)

Kommentarer
Postat av: Håkan

Hej, vi har just nu -12 grader och jag ser oxå på Super Bowl, just har 2 q börjat med ett fieldgoal. Men nu måste jag nog stänga av kl. är strax efter 1 och jag ska sitt i tingsrätten hela dagen så ett par timmars sömn behövs. Ha det bäst och och skriv om hur er fest var och vad du tyckte om matchen/Håkan

2012-02-06 @ 01:12:10
URL: http:///nellyusa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0