19 AUGUSTI - SECOND SCHOOL DAY

Heeeey !

Idag var min andra skoldag och den gick finfint.

Under min 6th hour ska jag hjälpa coach Tune och träna 10 och 11 åringar i basket. Idag var inte coach där så jag var själv med massa små ungar!!! Det var i och för sig ganska roligt.

Allt börjar bli lite svårare nu. Fick reda på att jag ska ha ett "säkerhets test" i min agriculture class. Det man ska kunna är massa verktyg, och massa färger sen vad de har för betydelse. Detta ska jag ha på tisdag och man fick inte ta med sig boken hem!!!!! Verktygen och maskinerna visste jag inte äns vad det var på svenska, så jag får plugga sönder på måndagens lektion.

Mike har valt jätte svåra ämnen, medan jag har agriculture har han kemi. Kemi på engelska i senior class!!!! Han säger att han inte fattar någonting vilket är väldigt förståeligt, för det skulle inte jag heller göra. Troligen kommer han kanske byta till agriculture klassen istället.

Bästa idag var nog på engelskan när vi gick igenom massa ord och läste högt. Läsa högt gick bra för både mig och Mike. Efter det börjar vi gå igenom synonymer till massa ord, som jag inte äns visste vad det var på svenska. Jättesvåra ord, sen säger hon: Nu kan ni jobba själva ! Äääääää, jahapp vad gör man ? Jag försökte lite smått och fick väl fram något. Som tur var ringde klockan några minuter senare. Jag frågade Mike för att se om han fattade, eller om det bara var jag som inte fattade. Han svarade: Neee, jag visste inte heller vad jag skulle göra. Jag skulle fråga killen bredvid, men han satt bara och ritade. Förvirrade svenskar, men vi var nog inte ensamma! Jag tror dock att det kommer bli lite lättare om ett tag. Vi måste bara komma in i skolan. :) 

Dataklassen är jätterolig för det är väldigt lätt än så länge. Speech och resten av klasserna går också bra. 

Fick min första homework i native america idag också. En text med massa frågor, vilket jag tror att jag grejar på egen hand.

En rolig grej!

*
Det är jättevanligt med sköldpaddor här. Jag har sett många utav dem. De kryper över vägarna haha! :)

Ikväll ska jag in till Woodward med lite folk för det är en karnival där. WIIIEE ska bli kuul! Så nu måste jag göra mig i ordning, för Cierra ska hämat upp mig vid skolan och jag vet inte när än.



Igår firade vi Kananis birthday med några andra här får ni två bilder! :)
Kanani & Weston! Kanani går junior year, och Weston går i min klass senior year.



Birthdaaaay giiirl !



Kommentarer
Postat av: Mami

Vill se kort på sköldpaddorna!! Kanske ett framtida husdjur för fam. Jonsson/Johanson. Puss

2011-08-20 @ 10:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0