9 SEPTEMBER - OSU GAAAAME

Igår (Torsdag) var jag på min första football game här i USA. Alltså college football. Det var OSU (Oklahoma State University) mot Arizona. OSU VANN! Har fortfarande inte riktigt bestämt om jag hejar på OSU eller OU hehe. De två är alltså de största lagen i Oklahoma, och det är någon av dem man hejar på.

Matchen var sjukt mäktig!! Alla var klädda i oranget lagets färg, det fanns en orkester, massa cheerleaders, deras maskot och alla var helt galet insatta. Arenan tog 60.000 åskådare och det var 56.000 på plats. Jag kommer troligen gå på OU games innan jag åker hem också. Deras arena tar 90.000 pers!! Det var helt galet stort, och jättekul!!!

Allting är verkligen jätteseriöst!! Varje gång OSU gjorde en touchdown så kom det en tjej ridande på en häst in med OSU  flaggan. Sedan var det mailitärer där, och de gjorde armhävningar för så många poäng de hade varje gång det blev nya poäng.

Bilder från matchen:

Bild 1: Mike innan matchen 
Bild 2: När spelarna sprang in
Bild 3: Orkestern
Bild 4: Domarna
Bild 5 och 6: Cheerleaders
Bild 7, 8, 9 och 10: Touchdown!! Och övriga bilder under matchen 
Bild 11:
En armhävning för varje poäng!
Bild 12 och 13: Hästen när det blev touchdown, och de som kom springande med flaggor efter.

Tryck på bilderna för större format!

             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0