13 AUGUSTI - DRIVE IN MOVIE, INDIANER OCH PENNSQUARE MALL

Heeeeej ! Nu är jag hemma i från OK city ! Jag har haft ett par riktigt bra dagar! :)

I Fredags åkte vi till OK city. Vi kom fram runt 16.00, vid 18.00 åkte vi för att möta upp en utbytesstudent, hon var från Tyskland. Hon bor ganska nära mig här i OK. På kvällen bestämde vi (Jag, Anja, Pat och Lori) oss för att åka på drive in movie, hur coolt??? Varken jag eller Anja hade varit på det förut. Vi såg en film som hette Zookeeper. Allting var så himla coolt precis  som det är på film.

Det allra coolaste var att det var "Native americans" där alltså indianer!! De sprang ju inte runt med fjädrar och sånt. Men de var från ursprungsbefolkningen i OK. Det visade sig att alla de gick i en speciell skola för indian barn. Vi började prata med deras ledare, och efter ett tag tar han fram varsit armband till mig och Anja med fyra färger, svart, vit, röd och gul. Han förklarar för oss att indianer alltid gör allting i fyror. Pat förklarade senare för oss att indianer oftast bara ger saker till andra indianer. Därför är det väldigt speciellt om man får något av en indian.
Indianer ger oftas folk något när de tar upp äns tid som ett "tack" typ. Jag lärde mig riktigt mycket om indianerna, och det var jätte häftigt att höra en indian själv berätta.

Lördag
Jag och Anja blev avsläppta vid Pensquare mall och var där i 3h. Vi han till och med gå vilse. Vi var på Abercrombie, Victoria's secret, Hollister, American Eagel och flera. Efter det käkade vi lunch och sen åkte vi hemåt. På vägen hem stannade vi och kollade på Bisonoxar som är Oklahomas state animal.

Nu ska vi kolla på en film som heter The Lake house. Nu är det bara 5 dagar kvar tills första High school dagen wiiiieee! :)

Bild 1: Jag och Anja framför Drive in movie duken
Bild 2: Jag som spelar minigolf och Lori i bakgrunden. :)
Bild 3: Jag och Anja framför Drive in movie duken när filmen startade.
Bild 4: Victoria's Secret
Bild 5: Abercrombie & Fitch
Bild 6: Pennsquare Mall
Bild 7: En bisonoxe
Bild 8: Jag framför en totempåle och ett indiantält.

Klickan på bilderna för att få dem i störra format.

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0