14 AUGUSTI - MARSHMALLOW POPCORNS

Det är så himla roligt för allting är verkligen förstorat här!! Då syftar jag på mat. T.ex. en sundae på McDonalds är dubbelt så stor här, än vad den skulle vara hemma. Drickorna är enorma, en stor läsk ligger på 1 L. Därför var det lite kul idag när vi skulle ta fram glass till dessert. I Sverige har vi väl som störst i en mataffär glassförpackningar som är 2 L, och vi tycker det är mycket. Här har dem 4,25 L !!!! En såkallad family size. Haha, tyckte det var jätteroligt ! :) 

Jan berättade även för mig att de brukar äta popcorn med smälta marshmallows. Så hon köpte popcorn och marshmallows till mig så att jag skulle få pröva.

Så här gör man i alla fall:

Man börjar med att poppa popcornen. Ta sedan fram en papperspåse som du klipper av, så att den är ungefär 2 dm hög. När popcornen är färdiga öser du i ungefär en tredjedel av popcornen i papperspåsen, sedan lägger du över lite marshmallows, sedan popcorn, sen marshmallows, sedan popcorn igen tills popcornpåsen är slut, sen toppar du med några marshmallows. Du bestämmer själv hur mycket marshmallow du vill ha. När du är klar stoppar du in papperspåsen i micron, ungefär 30 sekunder så att marshmallowsen smälter. Sen är det klart.

Jag tycker att det var helt okej lite för sött bara...Jag föredrar popcorn med salt på, men det var kul att pröva. :)





Marshmalloooooooows!



Innan de hade varit i micron!



Efter micron !



Glassförpackningen !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0