18 AUGUSTI - FIRST HIGH SCHOOL DAY !!!

Klockan 06.15 ringde klockan imorse, och jag gick upp runt 06.30. Det var dags för min först dag på high school!

Alla lektioner börjar klockan 08.00 varje morgon, fast idag var det lite speciellt eftersom att det var första dagen. Vi började med att samlas i hallen där de gick igenom regler och annat. Sen gick vi resten av dagen efter schemat. Allt gick bra och jag gick till rätt klassrum varje gång! SCORE! Förstod det mesta i alla klasser förutom i min agriculture class. Jag fattar inte riktigt vad man ska göra...Frågade en annan senior som också var i den klassen, han sa att man bara satt där och gjorde ingenting. Värt.

Jag har inte lektioner med bara seniors, även om jag är en senior. Jag har med både juniors, softmores och en del seniors. De lektioner jag har med bara seniors är, engelska och speech. I think that's it. Annars är det mixat.
Dagen gick bra, nu ikväll ska jag hem till Leimana och Kanani. Vi ska äta tårta och kolla på jersey shore, för det är Kananis birthday today! :)

One more thing. Idag skulle alla i varje klass rösta fram en King and Queen till karnivalen i slutet av oktober. Alla seniors, juniros, softmores och freshmans väljer en killer och en tjej. Min klass valde mig och Michael eftersom vi är svennarna! HAHA ! Så nu måste jag åka och köpa en klänning och massa. HAHA, klasserna ska tävla emot varandra, klassen som tjänar in mest pengar vinner. Sen ska det röstas mellan alla kings and queens. :)  

Dagens roliga/annorlunda från Sverige grejer:

*
Det finns så mycket regler att jag inte kan hålla koll på alla!! Jag vet inte hur mycket klädregler det finns. Nu får man inte äns ha något typ av linne i skolan.

* Efter fall break är det förbjudet att ha shorts i skolan fram till spring break. Man får verkligen inte ha det !!

* Efter springbreak går vi bara i skolan mellan måndag-torsdag. Vi är alltså lediga på fredagar !

* Man får inte gå hem på rasten för att äta om man inte vill ha skolmaten. Även om man bor 1 minut från skolan

* Bryter man mot någon av klädreglerna får man inte gå hem för att byta kläder. Istället måste man ta på sig en stor blå overall, och ha resten av dagen. Vilket jag lovar er att man verkligen inte vill!!!!

* Man får inte gå in i skolan på morgonen innan klockan ringer. Klockan ringer 3 minuter innan första lektionen börjar.

* Alla lektioner i hela skolan börjar, och slutar exakt samtidigt. Så det är helt tomt i korridorerna under vissa perioder.

* Det är absolut förbjudet att gå tidigare från en lektion. Man lämnar klassrummet när klockan ringer, även om man inte har någonting att göra.

* Det är helt förbjudet att ha på sin mobil i skolan. Det är okej att ha med den men den får inte vara på. Om man blir upptäckt med mobilen på 1 gång, blir man avstängd 1 dag från skolan. 2 gånger = avstängs 2 dagar. 3 gånger kan leda till att man inte får komma tillbaka till skolan.

* Om en elev gör något riktigt opassande, har rektorn rätt att "smiska/slå" eleven en gång med en stav. Detta händer inte ofta, men det har hänt. Exempel: Om man blir tillsagd att sluta göra något men man forsätter, t.ex. retar någon. Om man stjäl något och blir upptäckt. Ett par exempel.  

* En grej som är riktigt annorlunda mot Sverige, är att här diskuterar man inte saker med lärarna. Det är dem som bestämmer sen är det bara att gilla läget.

* Jag bränner sönder rumpan varje gång jag sätter mig på sättet i bilen för det är så galet varmt !!!

* Ingen lektion är längre än 45 minuter.

* Skåpen är exakt som i serier. Man har inget lås bara öppnar och smäller igen. :)

Denna lista kommer jag nog kunna göra lååång under året. Upptäcker nya grejer som detta varje dag !

Bilder:

Bild 1:
Mitt schema !
Bild 2: Mitt skåp inuti just nu. Ska sätta ditt lite bilder. :)
Bild 3: Korridoren, med mitt skåp.
Bild 4: Mitt skåpnummer 13 !!
Bild 5: Skolan utanpå. Min skolas färger är orange, vit och svart. Och deras "maskot" är en bulldog.
Bild 6: Jag påväg hem från skolan. Jag gillar high school.!! :)

Tryck på bilderna för att få dem i större format!!

      

Kommentarer
Postat av: ebba

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH. Låter som att du are having the time of your life snorunge!! Är måttligt avundsjuk om man säger så.



Saknar dig Nellan, hoppas du får sitta bredvid någon i klassrummet som tycker om dig lika mycket som jag gör! Vi hade det ganska kung. PUSS på dig sockerpullan och ha det bäst. Verkligen bäst!

2011-08-19 @ 23:49:00
URL: http://ebbasfoto.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0