28 DECEMBER - MEXICO!

Hej på er!
Jag skrev ett jättelångt inlägg som självklart försvinner...Det är bara att börja om! Blir helt galen på blogg.se!!!!
Okej, jag tänkte skriva ett inlägg om Mexico, sen under detta inlägg kan ni läsa ett om julshowen och vad jag mer har gjort på jullovet, som börjar lida mot sitt slut.


Mexico var helt underbart!!
Jag hade ett egte hotellrum och eftersom att det var all inclusive var allt gratis! Till och med roomservice var gratis. Hotellet var hur stort som helst. Det är fem hotell som ligger ihop, sen har man tillgång till alla hotell som är graderade lägre än det man bor på. Man kan t.ex. gå och äta på derasd restauranger eller gå till deras pooler o.s.v. På vårat hotell fanns det fyra restauranger, Franskt, Japanesiskt, Steack House och Seafood. Sen hade vi ju tillgån till alla hotell lägre än vårat. Sammanlagt hade vi cirka 10 reastauranger att välja på. Detta är jättebra för då tröttnar man inte på maten, eftersom att man inte behöver äta samma mat varje dag. Självklart fanns det olika buffér också. Eftersom att allt var all inclusive så spenderar man inte speciellt mycket pengar i Mexico om man inte åker iväg och shoppar eller på dagsturer. Allt på hotellet är ju gratis. Det är även kanonbra service!! Allt är verkligen jättevärt pengarna!! :)


Jag var där i 1 vecka, så jag var både vid poolen och på stranden. Jag lärde även känna nya mycket nya människor, all är jätte sociala där nere. Träffade nya kompisar från Ohio, texas och lite folk från Canada. På dagarna är det även tusen aktiviteter, som man kan vara med på om man vill. De arrangerar beachvolleyball, spanskakurser, salsakurser, vattenpolo, vattenbasket och massa mer!! De har även massa roliga "lekar", som faktiskt är roliga. T.ex. var en att man skulle springa på en tunn matta över en av poolerna, klarade man det så vann man en massage.:) På kvällarna var det shower som även dem var riktigti roliga, det fanns nattclubbar, sportbar, kareoke och massa mer, de hade till och med ett shopping centrum i området. Åldrar på alla som var där var helt blandat ungdomar, barnfamiljer, äldre par och eftersom det är så stort så blir det verkligen inte folktrångt! stället passar verkligen ALLA! :) Det finns något för alla!


Sista dagen åkte jag, Jan och Dale iväg på zip lining. Pappa och Fanny, det vi gjorde på Korsika nerför berget! Fast detta var självklart inte lika högt som på Korsika, men det var jättekul! Vi åkte iväg till ett ställe som hette Xplor, där man kunde göra zip lining, paddla eller simma i grottor i klarblått vatten, och kör små jeeppar. Vi gjorde allt! För er som inte vet vad zip lining är kan googla det, om ni inte förstår min förklaring. Man får en sele som man hänger fast i, och åker högt ovanför marken mellan plattformer! Riktigt roligt!! :)


Som ni fattar hade jag en kanonvecka, och det var skönt att inte riktigt behöva tänka på julen, vilket bara skulle gett hemlängtan! Ni får massa bilder från Mexico, tryck på bilden för större format! :)

Hotellrummet. Jag hade både en dusch och en jacuzzi! :)
  

Hotellet! Sista bilden är baren på vårat hotell, jättehäftig!! :)
   

Poolerna. Vårat hotell delade hotellområde med ett annat. Det fanns cirka 5 pooler, sen hade våran byggnad en privatpool! :) Det fanns även en swim up bar som ni ser på bild 5! :)
     

Stranden! Vågorna var jättehöga!! :)
    

Dessa djur såg vi hela tiden, och bild på Mexico från flygplanet! :)
  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken lyxig tillvaro du har Nelly! Jag önskar dig all lycka och ett fortsatt bra år i USA. GOTT NYTT ÅR och Många kramar, Ingrid med familj

2011-12-31 @ 12:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0