12 SEPTEMBER - EN VANLIG DAG I HIGH SCHOOL

Okej, detta skulle publicerats den 12 September!

Måndag idag. Native American prov imorgon. Längtar till Onsdag och Torsdag, för då är det skoltripp. Ska plugga fter detta!

Började dagen med Native American, där vi kollade på en sista film inför provet. Prov är inte en lika stor grej här som i Sverige. I Sverige får vi reda på att vi ska ha prov ungefär 3 veckor innan det är dags, ibland längre. Här är det som mest 1 vecka innan, och som sagt vi gick igenom det sista inför provet idag. Detta hade varit katastrof i Sverige, kan föreställa mig alla protester som hade uppstått. Där avslutar man kapitlet minst 1 vecka innan provet, sen repeterar man allt bara tills det är dags. 

Vad har mer hänt idag...Jo, på min agriculture class skulle vi göra lite landjudging. No biggie tänkte jag, men oj så fel. Man ska alltså bedöma olika typer av landytor. Kan beskriva det som att det är olika typer av sander, och då menar jag inte sand från sandstränder, utan mer en mixt av jord och sand. Det man ska avgöra är om underlaget är Medium, Fine, Coarse, Moderately coarse eller Moderately fine. Inte direkt det vi brukar göra i skolan i Sverige.

Man tog upp lite sand i handen öste lite vatten över så att det blev gegga, så kände man också skulle man bedöma. Jag kom inte äns ihåg alternativen. Ser verkligen fram emot när vi ska tävla i landjudging. Fler grejer som ingår i landjudging är att man ska avgöra lutningen, och genomträngligheten av vätska om den är snabb, långsam, väldigt långsam, eller normal. Det ingår även massa mer saker. 

Sen var det english. Vi håller på med brittisk litteratur. Lite småklurigt med ovanliga ord. Men det flytter på. Läxorna går väldigt bra iallafall, får oftast ett A på dem. Har fått ett B endast 3 gånger tror jag, och då hade jag 88%, gränsen till A går vid 90%. Eftersom vi har cirka 3 engelska läxor varje vecka så är jag nöjd. Jag har till och med fått 100% ett par gånger.  

Speech efter english, och vi jobbade på med våra tal. I min grupp är det jag, Lei och Weston. Jag tycker vi är jätteduktiga, hoppas Miss Brown tycker som jag.

Efter var det dags för Computer. Lektionerna går ut på att göra uppgifter med läraren. Hon gör dem på storbildsskärm, och vi gör dem med henne samtidigt. Är man osäker ber man henne kolla igenom så rättar hon det vi gjort fel. Efter det ska man skriva ut och lämna in så bedömer hon dem Jag har fått alla rätt på allting, vilket alla andra också fått. Det skulle vara väldigt konstigt om man hade ett fel, eftersom att hon ändrar alla fel innan man lämnar in dem så alla får ett A. Kan meddela att alla ligger på ett A. Denna computer class sklijer sig väldigt mycket ifrån Danderyds med Ulrika, där man ska klara ALLT själv. Alla i min klass skulle tycka att detta var lekande lätt!! 

Dags för lunch! Som vanligt hamnade jag och Mike sist i matkön. Bokstavligttalat så springer alla till maten här, imorgon ska jag satsa!! Det var Barbeque sandwich till lunch, låter gott men var ungefär lika gott som lapskojs. Lapskojs består av korvsnuttar blandade i potatismos, och de som känner mig väl vet ju vad jag tycker om korv. UÄÄÄHK! Barbeque sandwich var en köttgryta med konstig smak, som de la en klick av på ett hamburgerbröd. Íbland känns det som att de hittar på jättegoda namn till maträtterna, sen är det verkligen inte det man förväntat sig.Tur nog har min skola ett grymt grönsaksbord med sallad, vindruvor, äpplen, olika meloner med mera. MUMS.

Började eftermiddagen med Enhancement, där vi kör study island och musik. Study island är ett program där du kan plugga olika ämnen, jag gör matte då. Mycket skratt blir det under denna timme. Det är jag, Mike och elever som är cirka 3 år yngre eller mer än oss. Att vi Sweds kan vara så undehållande, utav att bara sitta där.

Nästa: Träna 5th and 6th grade i basket. Så himla roligt!!! Dem är ju för söta. Eleverna är cirka 10-11 år. Tråkigt nog är det alltid någon som börjar gråta, av att någon annan har sagt att han/hon inte kan göra övningen. Brukar dock vara väldigt lättlösta problem och lite småroliga. Ett litet pepptalk och de är back on track again!

7th hour, yearbook. Riktigt chill vi gör INGENTING sitter och snackar och skrattar!! Sista lektionen, 8th hour är P.E då jag har basket. Jag tränar basket varje dag om ni inte visste det. Eller Måndag - Fredag, den 1 Oktober kommer vi börja träna ännu längre, och matcherna börjar! :)))

Nu ska jag plugga!! :)




    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0