9 SEPTEMBER - SPEECH

Fick reda på att jag ska hålla ett tal inför massa personer, om...ja, den bitten var lite oklar. Jag ska snacka om the first amendment, på engelska. Min första reaktion var att jag inte äns visste vad det var. Plus att talet är för typ 250 pers. Jag gick igenom allt med min lärare, så nu förstår jag väl lite mer. Kan inte göra mer än mitt bästa.

Min fråga som jag ska håla tal om lyder såhär: " Although First Amendment rights are considered essential in a costitutional democracy, it is sometimes argued that these rights must be limited. Under what circumstances: if any, do you think limitations are justified. Explain your answer."  

Till och med vår speech lärare hade lite medlidande med mig och Mike, och förstod att vi tyckte det var svårt. Känner mig dock inte så jättenervös inför själva pratdelen, utan mer hur jag ska få ihop ett tal. Hade varit mycket lättare med valfritt ämne, än något jag inte äns vet vad det är. Men antar att det är det som är poängen, det ska vara lite svårt. Detta är alltså en skolgrej som vi gör med vår speech class. Alla ska hålla ett tal om ett "Amendement" det finns sju stycken tror jag. Speech är ett ämne man måste läsa som senior. Tycker ändå det är ganska kul. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0