20 NOVEMBER - CHRISTMAS FEELING

Hej på er! 1 veck sen sist. Hoppas allt är bra hemma i Sverige!!

Veckan som gått...Hade ingen basketmatch, Junior High hade dock en turnering dem var med i, killarna vann hela turneringen. Dem är sjukt grymma!! Tjejerna kom trea tror jag! Vi har sprungit som galningar på basketträningarna. I Onsdags var vi och kollade på en college basketmatch, Northwestern mot Southwestern, innan det var vi och käkade på Chicken Express.

I Fredags kväll var jag med Lori oh Jan på bio i Buffalo. Vi såg Footloose, ganska bra film faktiskt. Helt klart värd att se.

I Lördags var jag och kollade på junior high killarnas final, som sagt vann de. På kvällen hade vi ett litet birthday party för Mike, som fyller 18 år den 24 November. Men eftersom att det är thanksgiving lov då så firade vi honom innan, eftersom många kommer vara borta. Jag sov sedan över hos Lei & Kans. 

Idag Söndag vaknade vi till liv vidd 11.00, och år pannkakor till frukost! :) Kom hem runt 12.30 och har mest pluggat Native American resten av dagen, då jag har prov på tisdag. Vi har även haft en brasiliansk kille som är utbytesstudent i Freedom (cirka 40 minuter från Fort Supply), han har bott här hela helgen, han och Pat har jobbat med ett projekt.   

En liten knasig grej jag gjort idag är att klätt julgranen!! :P Kändes jättekonstigt att göra det den 20 November, då vi i Sverige kanske gör det två, tre dagar innan julafton. En annan grej är att de flesta har plastgran här också. 

Denna vecka har jag bara skola Måndag och Tisdag, sen är det thanksgiving lov. Ska bli bli kul med thanksgiving, aldrig firat förut. Barnbarnen kommer på Onsdag, och thanksgiving är Torsdag så då ska vi äta thanksgiving mat med dem. På Lördag ska vi åka till Loris familj, och äta thanksgiving mat med dem. Ska även gå och se Twilight, någon dag! :)

På Onsdag blir det även skype med familjen och lite vänner!! :) Nu ska jag sova, imorgon har vi basketball pictures i skolan! GODNATT. :)

Tog en snabb bild på julgranen, ni ska får fler bilder på annat julpynt också! Ser ni hur stor den är, känns som en äkta amerikansk julgran! HAHA :) Fattar ni nu att jag får julkänslor när jag vaknar på morgonen, kommer ner till en lyssande julgran!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken häftig gran! Skönt att höra att det går bra för dig Nelly. Må så gott och Merry Christmas!

2011-11-26 @ 10:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0