13 SEPTEMBER

En helt vanlig dag idag eller ja nästan, ingen dag är vanlig här :). På morgon hade alla i FFA ett möte, vilket är ungefär hela skolan eftersom att alla läser någon typ av ag class. Mötet var slut cirka 08.30, och vi återvände till våra lektioner som skulle sluta 08.45.

Tydligen hade det blivit något fel med klockan, så den ringde på jättekonstiga tider. Så vi fick stanna på första lektionen i 1h och 30 min, istället för våra vanliga 45 min. Eftersom att det verkligen inte funkar att gå i skolan utan att klockan ringer! Jag frågade min lärare varför vi inte bara gick skoldagen utan klocka idag, så att man passade tiden själv. Skulle väl inte vara så svårt, varje lektion är 45 minuter och emellan har man 3 minuter, och alla slutar och börjar samtidigt.

Hon kollade märkligt på mig och svara.."Nej men det funkar ju inte, vi måste ju ha klockan!!" De är helt sjukt beroende av att klockan måste ringa här, annars är det omöjligt för dem att passa tiderna. Det slutade med att alla fick strunta i sin 5th hour eftersom att vi hamnade 45 minuter fel, och lunchen startar ju faktiskt 12.00!!

Eftermiddagen var dock som vanligt. Basketträningen var jobbig vi tränade väldigt mycket försvar. Efter satt jag och snackade med Dru i typ en halv timme, sen hem och nu ska jag duscha!!

Imorgon ska vi på skoltripp hela dagen, och samla in vinster till ett bingo vi ska ha under karnival veckan! Jag måste även börja leta efter en klänning till drottning grejen! :)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0