20 SEPTEMBER - DET GÅR INTE BRA FÖR ALLA

Att åka på ett utbytesår går inte jämt bra för alla. Läs www.tobiasintheus.blogg.se . Finns även en länk till hans blogg längre ner till vänster, den heter Tobias - Florida. HELT SJUKT! Själv är jag nöjd med min svenska förening för det har gått bra för mig. Men när jag läser hur Tobias har det så förstår jag exakt hur han känner. Hans upplevelse händer alltid ett antal studenter varje år. Ganska segt att bli lurad på detta vis. Allt ska man inte skylla på den svenska föreningen mycket ligger i den amerikanska. Det finns flera olika amerikanska föreningar jag har CCI. Man väljer inte där, det är dem som väljer ut studenter de vill placera. Tobias hade ISE vilket jag har hört från många andra håll, inte är den bästa amerikanska föreningen. Verkar vara en del trubbel med dem. Jag skulle rekomendera till alla blivande utbytesstudenter att inte göra delstatsval. Gör du ett delstasval t.ex. Californine söker de endast i den staten, till en början. Annars söker de efter värdfamilj i hela USA. Vilket jag tror gör det lättare att hitta en ordentlig värdfamilj. Vart man hamnar spelar egentligen ingen roll, man kanske tror det innan man kommit iväg. Men det allra viktigaste är att man trivs i sin skola och värdfamilj!!! Jag vill inte skrämma iväg blivande utbytesstudenter, men man ska alltid veta att det inte jämt blir som man tänkt sig. Varför jag tycker ni borde läsa Tobias blogg, är för att det kan vara bra att veta hans informtion innan men bestämmer sig för ett utbytesår! Tycker väldigt synd om Tobias som har gått och väntat i cirka 1 år också blir inget av! Kan tänka mig själv hur arg jag skulle varit!! Nu ska jag sova! Jag blev såld på Labor Auction ikväll för 60 dollar. LOL. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0