27 SEPTEMBER - BELIVE IT OR NOT, BUT I GOT A MOUSE IN MY ROOM

För  en vecka sen kom jag hem och såg att mina ipodhörlurar var helt sönderbitna. Plus att grejerna man stoppar in i öronen var bortslitna. Jag tänkte först att det var hunden, och inget mer med det. Inatt så vaknade jag upp vid 00.30, av att jag hörde någto prassla riktigt högt från papperskorgen i mitt rum. Lite lätt försökte jag lysa upp med min mobil men såg ingenting. Jag tände min sänglampa och det blev tyst. Försökte tvinga mig själv att somna om, men jag var klar vaken. Efter att jag legat med lampan tänd i cirka 30 minuter, ser jag någto komma hoppande över golvet och in under soffan, det var helt klart en mus!!!

Jag satte mig rakt upp i sängen och min första tanke var att jag inte tänker sova där resten av natten, och försökte genast tänka ut en plan. Efter lite tvekande tog jag sats och gick ner för trappan för att sova på soffan. Innan byggde jag upp en mur av shoppingpåsar vid trappkanten, så att musen inte skulle kunna ta sig ner. Det kändes mycket bättre och säkrare då, även fast jag fick det tydligt klargjort för mig idag av ALLA, att den lätt hade kunnat ta sig ner om den ville. Jag lät lampan lysa, och forsatte sova nere på soffan, i början hörde jag fortfarande musen gräva i papperskorgen där uppe.

Tydligen är detta ganska normalt här, så när jag berättade det i skolan idag skrattade självklart alla. Hade jag berätat detta för mina vänner i Sverige hade man fått svaret: "Herregud!!! Vad läskigt!!! Stackare!!". Medan här skrattar alla bara. Visst vet jag att den inte är farlig, men den är äcklig och jag vill inte ha en mus i mitt rum!!!!  Nu har vi i alla fall satt ut fällor, och jag sover inte där uppe tills musen är borta!!  

På basketträningen idag körde vi 1 mot 1, soooft. Vi kör även springning varje gång, idag skulle vi klara på 1 minut 5 sträckor. 1 sträcka är fram och tillbaka över basketplanen, långsidan då. Klarar man det är man done, annars ska man köra 1 idioten på 40 sekunder, direkt efter. Jag klarade på första gången, så slapp idioten, sprang ändå när jagkom hem okså.

En annan konditionsövning vi brukar köra är att, vi tar skolbussen till en lätt slutande backe som är 300 meter lång. Där ska vi jogga nedför sen springa det snabbaste vi orkar uppför. Detta upprepas 3-4 gånger. Jag ser på killarna som är med i vår P.E class, hur de njuter av att se oss springa. Dock så kör killarna också detta, då de kör 5 gånger eller mer. Ni ska veta hur de krampar i benen. Vår coach är inte att leka med heller, så såsa gör man inte!!! Tycker ändå att det är väldigt kul!! :) 

Just nu sitter jag och försöker skriva en outline på mitt speech. Det är ett demonstrerande tal då man ska lära ut något. Jag ska lära ut svenska. Till på Måndag har jag två tal att skriva!!! AAAAAAH!! Åker även till Tulsa om 1 vecka, och är borta i 3 dagar. Kan även berätta att jag fick 92% rätt på mitt engelska prov ett A! Trodde jag skulle få mycket dåligt, då det kändes som att jag chansade igenom hela provet. RIKTIGT NÖJD I ALLA FALL.


Påminde även Mike att han hade springning med basketen idag, vilket han helt verkade ha glömt! HAHAHA!! 


Kommentarer
Postat av: Håkan

Hej, jag skall berätta för farmor att du har haft en mus i ditt rum det kommer hon gilla att höra och hur du upplevde det och framförallt vad du gjorde åt detta, ha det fortsatt bäst/Håkan

2011-09-29 @ 11:58:14
URL: http:///nellyusa.blogg.se
Postat av: nelly

jaa, berätta för farmor, ska skriva ett brev till henne snart också !! :)

2011-10-01 @ 23:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0