18 MARS - SPRING BREAK

Nu är det Spring Break!! :) FINALLY! :)

Jätteskönt med lov, bara kunna sova ut, hänga med kompisar och soooola! :) Sen Förra veckan har det har det varit cirka 28 grader varmt varje dag! :)

I Torsdags hade vi sista dagen i skolan innan spring break. Efter skolan så var jag med lite kompisar. I Fredags så var jag med Lei och tog hennes senior pictures, i 3 timmar! Sedan åkte vi och kollade på killarnas baseball match, dem torska! Vi drog hem till Lei sen så sov jag över dag. På Lördagen vaknade vi runt 11.00. Vi hade bestämt att åka och sola nere vid the lake, men dem tyckte inte det var tillräckligt varmt (25 grader) så vi kollade film hela dagen istället. Jag träffade även en av deras kompisar, som var 8 månader gravid och 16 år.

Jag har verkligen märkt hur vanligt det är med tonårsmammor här i USA. Det är väldigt ovanligt att man skulle göra en abort här, det finns i stort sätt inte på kartan!! Jag snackade med min tjejkompis här om det, och hon sa att det funderar man inte äns över. Vanligast är att man behåller barnet och tar hand om det själv, med hjälp av sina föräldrar. Jag tror att det är mycket vanligare med abort i Sverige, än vad det är här i USA.

När jag kom hem gick jag ut och sprang i stormande vind!! Idag är det tornado varning här mellan klockan 15.00-22.00. Imorgon ska jag jobba med Cierra och Lei, på Tisdag har jag inget speciellt planerat. På Onsdag åker vi till OK City, och möter upp barnbarnen dem ska stanna hos oss tills Söndag. :) På Tisdag åker Mike till Hawaii, chill för honom!! :)

Såhär går man klädd här. Vilket klassas som en träningströja och ett par träningsshorts i Sverige, här är det vardagskläder. Nike shortsen är super populära alla går runt i dem, så var tvungen att köpa såna! Vad gör man inte för att passa in haha. :) Vi får dock inte ha Nike shortsen i skolan, för de är för korta, så då har man basket shorts istället! :) Väldigt bekvämt är det i alla fall!






Dylan, Lei and Dru. Från i veckan någon gång! :)


Fint väder i Fort Supply!! :)


Jag och Mike!



Kommentarer
Postat av: Mami

ÅÅÅhhhhhh, vilka gamla nyheter!

2012-04-01 @ 16:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0